
Podhuštěná pneumatika má větší valivý odpor — více se „lepí“ k vozovce a potřebuje více energie k pohybu.
Výsledky:
Nejčastěji se tlak snižuje v zimě (vlivem nižších teplot), proto je potřeba jej kontrolovat častěji.
Nízký tlak způsobí, že pneumatika se deformuje a nesedí správně na vozovce.
Důsledky:
Podhuštěná pneumatika se také při vysoké rychlosti více zahřívá — a může dokonce prasknout.
I přehuštěná pneumatika je nebezpečná.
Co se děje:
Špatný tlak = rychlejší opotřebení.
Někdy i o 30–40 % rychlejší.
Typické projevy:
nerovnoměrné opotřebení → nutná předčasná výměna.
Doporučujeme:
Správné hodnoty najdete na štítku ve dveřích řidiče nebo v manuálu.
Špatný tlak často bývá doprovázen i dalšími problémy:
To všechno může spotřebu i opotřebení pneumatik dále zvyšovat.
U nás provedeme:
Správný tlak v pneumatikách má zásadní vliv na:
Kontrola tlaku je jednoduchá, rychlá a může ušetřit značné peníze — i nervy.
Přijeďte do Drivelab na kontrolu pneumatik a ujistěte se, že váš vůz jezdí bezpečně a úsporně.
Drivelab – bezpečná jízda začíná u správného tlaku.
Na našem blogu najdete užitečné rady pro údržbu auta, řešení nejčastějších problémů i zajímavosti ze světa servisu. Sledujte nás a mějte své auto vždy pod kontrolou.