
Brzdová kapalina je hygroskopická — přirozeně pohlcuje vodu.
Po 1–2 letech v ní může být až 3–5 % vody, což je kritické.
Následky:
Při prudkém brzdění (např. na dálnici, v horách nebo při delší jízdě z kopce) se brzdová kapalina zahřívá.
Pokud je v ní voda, může dojít k varu — vzniknou páry, které nelze stlačit.
Co se stane:
To je jeden z nejnebezpečnějších scénářů, které u brzd existují.
Vlhkost v kapalině způsobuje korozi vnitřních částí brzd:
Opravy těchto dílů jsou mnohonásobně dražší než pravidelná výměna kapaliny.
Elektronické bezpečnostní systémy závisí na rychlé reakci hydrauliky.
Staré kapaliny způsobují zpomalené reakce, což může prodloužit brzdnou dráhu.
Koroze a přehřívání vedou k:
Doporučený interval je:
U sportovní jízdy či častých cest z kopců i častěji.
Trvá to krátce, ale zásadně zvyšuje bezpečnost.
Brzdová kapalina není „na celý život“.
Její výměna je levná a zásadní pro bezpečnost.
Ignorování může vést k přehřívání, ztrátě brzd, korozi i drahým opravám.
Přijeďte do Drivelab na kontrolu brzdové kapaliny — zabere to pár minut, ale může vám zachránit stovky metrů brzdné dráhy.
Na našem blogu najdete užitečné rady pro údržbu auta, řešení nejčastějších problémů i zajímavosti ze světa servisu. Sledujte nás a mějte své auto vždy pod kontrolou.