
Většina výrobců automobilů uvádí servisní interval podle kilometrů – obvykle 10 000 až 20 000 km. Tento údaj vychází z průměrného používání vozu, tedy kombinace městské i dálniční jízdy.
Problém nastává, pokud:
V takových případech se olej opotřebovává rychleji, i když na tachometru přibude jen pár kilometrů. Motor běží, zahřívá se, ale mazivo ztrácí účinnost.
Motohodina = jedna hodina provozu motoru.
Tento princip se běžně používá u zemědělských nebo stavebních strojů, ale u moderních automobilů s turbodmychadlem, start-stop systémem a přímým vstřikováním je stále aktuálnější.
Pro srovnání:
Z pohledu motorového oleje se ale jedná o stejné opotřebení. Proto v městském provozu může být výměna podle motohodin mnohem přesnější než podle kilometrů.
Styl jízdy Doporučený interval výměny
Kromě počtu kilometrů sledujeme i barvu, viskozitu a zápach oleje. Tmavý, hustý nebo spáleně zapáchající olej je jasným signálem k výměně – bez ohledu na interval.
Starý olej ztrácí své mazací schopnosti a způsobuje:
Výměna oleje je proto nejlevnější pojištění motoru, jaké existuje.
V rámci výměny oleje nabízíme kompletní servisní kontrolu motoru:
Výměna podle kilometrů je orientační vodítko, nikoli univerzální pravidlo.
Pokud často jezdíte po městě, startujete studený motor nebo trávíte čas v kolonách, sledujte spíše motohodiny a stav oleje než tachometr.
Pravidelný servis u Drivelab prodlouží životnost vašeho motoru i klid na každé cestě.
Drivelab – měníme olej dřív, než se motor unaví.
Na našem blogu najdete užitečné rady pro údržbu auta, řešení nejčastějších problémů i zajímavosti ze světa servisu. Sledujte nás a mějte své auto vždy pod kontrolou.